Banjul...hier zijn we! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Globefrotters - WaarBenJij.nu Banjul...hier zijn we! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Globefrotters - WaarBenJij.nu

Banjul...hier zijn we!

24 Oktober 2013 | Gambia, Banjul

Gisteren om 5 uur opgestaan in Lac Rose, wetend dat het een zware dag wordt. We staan om 6 uur in convooi en 5 minuten later rijden we al maar niet voor lange duur. Zoals eerder vermeld; de slijtageslag voor de auto's eist zijn tol. Deze ochtend herhaald dat (wat op een ritueel gaat lijken) zich nog vaak.
We naderen de grens Senegal/Gambia. De paspoorten worden ingeleverd, ditmaal zonder smeergeld maar met het idee dat je toch wel genaaid wordt.
We kunnen niet met z'n allen tegelijk op de boot en we moeten zo'n 3 uur wachten wat zeker geen straf was. Een beetje kletsen met de locals, politie en security.
Veel kinderen die aaaaah ik ben zielig kijken maar owee...
Bv. broertje/zusje kwijlend tegen mijn raam..'cadeau cadeau meneer'. Wij kregen vroeger Pim Noot Vis Vuur en verder maar hier tot klas acht Cadeau, Cadeau en verder. We geven de twee letterlijk snotneuzen ieder een pen. Je zag ze kijken, nog eens kijken....we hebben geluk gehad dat we de pennen niet terug naar onze kop kregen maar schreeuwden voetbal Mister! Voetbal!
Onderweg naar de boot liepen de schooltjes leeg om ons te begroeten. He, dacht ik nog, zoveel schooltjes? Nee, zoveel kindjes per gezin! De mannen hebben het heel zwaar hier, overdag is een boom hun beste vriend...
De boot komt in zicht en we delen wat spullen uit. We krijgen langzaam iets meer ruimte. Aan de overkant gekomen moeten we nog een half uur rijden. We zijn er! Het was zwaar. Alles is de moeite waard geweest na het onthaal wat we terplekke kregen: drank, muziek en eten in overvloed!! 1 uur geeft de klok aan en dan zijn we echt de laatste die avond.
Deze morgen wakker geworden en zien nu pas in het licht hoe mooi het hier is!

• 24 Oktober 2013 - 15:07

Coen:

Wat mooi 'poëtisch' verwoordt, toch nog een keer trots op jullie.
    Jongens gefeliciteerd.

• 24 Oktober 2013 - 15:30

Miranda En Johan:

Hallo vakantiegangers,
    Wat een mooi avontuur met afzien, lachen, stank, vakantie en autopech. Een stelletje zeikerds zijn jullie wel met die klotepennen. Jullie hadden ook gewoon iets leuks mee kunnen nemen i.p.v. pennen van 't Loo. Fijn dat jullie in Banjul zijn, geniet ervan en we zien jullie weer in Haps. Groetjes Miranda en Johan.

• 24 Oktober 2013 - 18:50

Monique En Henny:

Goed gedaan jongens,
    Doe ze de groeten in Lemon Creek en tot in Haps.

• 24 Oktober 2013 - 19:01

Henny:

ik zie trouwens op foto 3b, dat die Rooie moi zwart is geworden!

• 24 Oktober 2013 - 19:32

Willy:

goed gedaan mannen,we drinken er een op jullie vanavond,gefeliciteerd,en tot snel in Haps groetjes Willy

• 24 Oktober 2013 - 20:01

Wil En Willem Lepelaers:

Geweldig, kanjers zijn jullie, maar het zijn wel twee zeer vermoeide koppies. Nu even genieten????
    En dan: Z E E R W E L K O M !!!! weer in Holland. Dikken knuffels voor "onze" helden. Gefeliciteerd met deze reis van jullie leven!!!!!!!!!

• 24 Oktober 2013 - 22:26

Bo:

Goed gedaan mannen, geniet ervan, groetjes bo.

• 25 Oktober 2013 - 09:52

Wendy:

Hej mannen!!!!
    proficiat met een behouden aankomst!!! Toch knap hoor van jullie!!wat een avontuur!
    Veel meegemaakt en gezien.en de auto wonder boven wonder over de eindstreep gekregen!!??
    De auot's waren ook erg leuk versierd op het eind!! nu even uitrusten en genieten en dan snel terug naar huis!!!!!!groetjes Frank en wendy

• 25 Oktober 2013 - 23:46

Anny:

Knap hoor!!!

• 26 Oktober 2013 - 16:11

Linda En Joris:

Joepie de poepie jullie hebben het gehaald!!!!! En nu ff lekker relaxen.....x

• 27 Oktober 2013 - 20:46

Bert Hendriks: