Mankunda Nursery school, ons project - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Globefrotters - WaarBenJij.nu Mankunda Nursery school, ons project - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Globefrotters - WaarBenJij.nu

Mankunda Nursery school, ons project

29 Oktober 2013 | Gambia, Banjul

Bezoek aan ons project, de Mankunda Nursery School.
Alleen wij die dit project steunen zijn op pad gegaan met nog drie teams waar we deze challenge veel mee zijn opgetrokken.
Het ligt zo'n 40 km inlands vanaf ons hotel. Alleen stoffige zandpaden met hier en daar modderige gaten leiden ons door een groen landschap met vele Boabab bomen, die het beeld bepalen. Niet alleen in Gambia maar in heel Afrika de meest bekende boom.
De voorste auto, met gids, weet maar met moeite de weg te vinden. Het ligt zo in de bush dat het lijkt of mensen zich verstoppen, tot een aantal kinderen doorheeft wie we zijn...en een aantal veranderd in een hele zwerm!
Plots staan we op een binnenplaatsje met aan de zijkant 2 gebouwtjes die het schooltje voorstellen. Het binnenplaatsje loopt vol en we ontmoeten een lerares die ons rondleidt door de klasjes waarvan er 3 of 4 tellen. Het is simpel maar het hoognodige is aanwezig; een schoolbord, wat meubilair en een juf die duidelijk de overhand heeft wanneer ze de kinderen naar hun plek wijst.
Wanneer we wat spullen uit de auto laden verdwijnt die overhand weer even... We besluiten alles aan de juf te geven die het de volgende dag zal uitdelen als de rust is wedergekeerd.
We bieden de auto die geveild zal worden en een cheque van €1550.
We hopen in totaal €3000 te halen met de opbrengst van de auto erbij. Een mooi bedrag wat hier toch wel goed besteed zal worden.

Na zo'n 4 projecten bezocht te hebben (zie vorig verslag), besluiten we wat ga terug te nemen en aan het zwembad van ons mooie hotelletje te gaan liggen.
We keuvelen zelf en samen met andere teams nog wat over de afgelopen weken en zijn het collectief eens: we zijn geweldenaren. Pat en ik waren daarvan al op de hoogte, de rest zocht nog bevestiging...

• 29 Oktober 2013 - 15:55

Wil En Willem Lepelaers:

Zijn jullie nog op de lokale TV geweest? Ik hoop het wel, wat is dit een geweldige ervaring voor jullie. De verhalen zullen er velen zijn maar wat je hebt meegemaakt is niet over te brengen.
    Geniet van de resterende dagen en rust goed uit, want hier wacht weer het "normale" leven, en de aandacht die jullie vrouwen ook verdienen. Vergeet je niet zo'n klein zwart knulletje mee te nemen??
    Groetjes maar weer van hier.

• 29 Oktober 2013 - 16:29

Christel:

Eigen roem stinkt Mies. Maar dat moet jezelf ook wel zeggen, want een ander doet het toch niet.
    Dit is wel een ervaring die ze jullie nooit meer afnemen.
    Wij wensen jullie een heel goede terugreis.

• 29 Oktober 2013 - 17:54

Sam:

mooie school met dat zwembad erbij

• 01 November 2013 - 11:26

Wendy:

mooi om te zien waar het geld terecht gaat komen, Goede daad hoor boys. en nou is't mooi geweest.Spoel je nog maar ff lekker af in dat mooie zwembadje en op naar huis!!!!!
    See you boys!! xx

• 01 November 2013 - 14:34